Friday 23 November 2012

Aku Perlukan Perubahan



  Assalamualaikum,haii2..ni baru entry aku yang kedua.korang dah bace entry aku yang first2 tu..teruk kan perangai aku..teruk sangat-sangatlah teruk ok aku tahu tu..takpe2..memang aku teruk..terpulanglah nak judge aku macam mana sekalipun.that's my fault.yes,i admit it..

  Pernah dengar ayat ni 'insan yang cemerlang datangnya dari akal,hatinya bersih,jiwanya mantap' pernahkan? ayat ni dari seorang pakcik hensem yang bernama Datuk Dr Fadzilah Kam Kam Kam, Kamtuhi (come to he) ..sebab bila orang lain bila ada masalah je mesti datang kat dia..haha..sebenarnya nama pakcik tu Datuk Dr Fadzilah Kamsah..tu gambar dia..macho kan? 



  K lupekan..sambung balik yang tadi,kalau ayat dia 'insan yang cemerlang datangnya dari akal,hatinya bersih,jiwanya mantap' tapi kalau aku pulak 'insan yang failed datangnya dari perangai,hatinya kotor,jiwanya longlai' yess ,itulah diri aku..aku kadang-kadang gagal bila nak buat sesuatu..maybe time nak start keje tu tak bace Bismillah haa lain lah hasilnya.aku jugak selalu failed bila nak jaga hati orang.takkesah lah kawan,makwe,family and others..ade je bende yang aku nak sakitkan hati diorang..sory geng,sory sayang,sory mak ayah adik akak,sory pakcik makcik.
  Disebabkan oleh perangai aku yang makin teruk ni,AKU PERLUKAN PERUBAHAN.perubahan yang memberi manfaat dekat semua orang tak kisahlah yang kenal or yang tak kenal aku.perubahan ke arah yang baik laa bukan perubahan ke arah keburukan.dahlaa aku teruk nak berubah kepada yang lagi teruk memang hancur masa depan.
kalau nak berubah aku kene usaha.kena cari 
hidayah sebab hidayah tak datang dengan sendirinya.macam kita kalau nak makan,kena cari barangnya dulu,kena dimasak,disuap kedalam mulut.baru lepas tu kita rasa Huuurrrrrr~ kenyang perot senanglah hati.



  Kalau korang ada baca entry lama dekat blog dia,korang akan terbaca pasal  perangai aku dulu.Tapi kalau kau tengok perangai aku dulu dengan sekarang jauh giler beza..sejauh langit dengan bumi,sejauh kutub utara dengan kutub selatan,sejauh jauh blablabla.terlalu banyak perbezaan..


  Perubahan yang aku lakukan ni tidaklah sehebat.bukan nak menunjuk2 tapi jujur aku cakap time aku tengok kawan-kawan aku selalu pergi solat kat masjid sejuk aku tengok..kadang-kadang aku nak jugak macam tu.Iman aku pun tak lah kuat mana.cakap je taktakut hantulah apela kang bila sorang2 mulelah gelabah takut ade bende kat belakang.tapi itu bukan masalahnya,pokok nya sekarang aku nak berubah dan perubahan aku tu membawa kebaikan..ingat , ini bukan omongan kosong dari seorang lelaki.aku teringin nak berubah.teringin nak hidup tenang.At the same time,aku nak bahagiakan Siti Humairah Zainuddin yang selama ni aku lukakan hati dia je.aku tahu dia nak aku yang dulu tapi aku je yang degil keras kepala tanak dengar cakap orang.hurrrr ~
 So konklusion nye, aku memang betul2 nak berubah demi kebaikan semua dan diri aku sekali.aku berubah untuk dapatkan keredhaan Allah.aku tahu selama ni Allah tak redha dengan apa yang aku buat.hubungan aku dengan dia pun makin goyah sebabkan perangai aku yang makin hari makin teruk.makin minggu makin terukruk.makin bulan makin terukrukruk dan seisi dengan nya.aku harap takde sape yang perlekehkan aku time aku tengah berusaha nak berubah..guys, i need your support.

  K tamat lah sudah entry aku kali ni.terima kasih dekat kawan baik aku Wazif yang tak henti2 datang ke singgahsana aku.haha.macam2 aku tahu sejak kawan dengan kau ni walaupun kita sering dituduh sebagai pasangan gay..tak senonoh bebeno ye idok.nak tahu apa yang aku lakukan untuk berubah? nanti aku ceritakan kat korang. ok , Assalamualaikum..

 
  

 










No comments:

Post a Comment